Syamsul Yusof bagi jawapan padu bila ditanya kenapa filem Mat Kilau tak ada perempuan cantik

Syamsul Yusof bagi jawapan padu bila ditanya kenapa filem Mat Kilau tak ada perempuan cantik

Syamsul Yusof bagi jawapan padu bila ditanya kenapa filem Mat Kilau tak ada perempuan cantik. Satu pencapaian yang boleh dibanggakan dalam industri perfileman tanah air apabila kutipan tiket mencecah RM 90 juta selama 33 hari tayangan.

Sudah sebulan filem Mat Kilαu ditayangkan di pawagam seluruh Malaysia dan sehingga kini masih lagi berada di tangga pertama carta.

Sebelum ini, wargamaya memuji lakonan mantap daripada para pelakon seperti Dato Adi Putra, Beto Kusyairy dan Fattah Amin serta pelakon lain yang menjayakan filem tersebut.

Terbaharu, Syamsul sebagai pengarah ditanya mengenai pelakon wanita yang ditampilkan dalam filem Mat Kilαu.

Mendapat respon yang positif daripada mereka yang sudah menonton filem tersebut selain bangga dengan usaha serta kerja keras Syamsul Yusof dan para pelakon.

Syamsul Yusof bagi jawapan padu bila ditanya kenapa filem Mat Kilau tak ada perempuan cantik

“Hari tu Beto ada datang kat saya punya studio, saya kata dekat dia kenapa filem Mat Kilau tiada wanita ‘cantik’.

“Dia kata Zarina tu cantik, maksud saya bukan cantik – cantik, kenapa you tak guna ‘sεx appeal’ dalam filem tu?” tanya Dj Nazz.

Jelas Syamsul, meskipun filem Mat Kilαu tidak menampilkan wanita cantik dan sek’si, filem dia mampu pergi jauh.

“Syamsul bukan ustaz, saya pun taknak, saya bukan film maker yang menjaga ‘Kita harus jaga’… “

Tambahnya, pemakaian anak tudung dalam filem tersebut juga dia yang mahukan dan orang lain boleh terima apa yang dia buat.

“Zaman dulu mana ada inner, tapi aku nak, just bre’ak jela. Macam mana kau terima filem Blloywood, macam tu lah juga kau terima benda tu.

“Doakan sayalah, harap saya istiqamah terus, so far Alhamdulillah.” tambahnya lagi.

“Mat kilαu filem aksi dan filem sejarah.. tak perlu dedah de’dah pun dah kutip 84 juta”

“Ketenangan jiwa nie mahal lgi mahal isi seluruh atas muka bumi nie.. xkan dapt dgn wang ringgit.”

“Serius andai ada elemen tu, org x kan pi tengok ulang2 sampai 3,4 kali,sbb dialog semua berkisar kpd perjuangan mengangkat martabat Islam”

“Betul, tanpa itu semua boleh ja pergi jauh.. Dah lebih bernilai sebenarnya”

“Terbaik Syamsul…xpa wanita cntik pon…masih blh laku filem”

“Biar la dia dengan kesila’pan dia. asbab ni die memperju.angkan sesuatu yg org lain xbuat. salute bro”

BACA:

Aksi gelek ‘ghairah’ Baby Shima depan KLCC dapat pujian netizen Indonesia

Rupanya ini punca bunyi bising pada enjin Proton X50 dan X70

Bantuan kewangan TBTP : Senarai penerima yang layak, cara dan syarat mohon