Kucing anda selalu berak merata? Guna je bahan ni confirm tak buat dah..

Kucing anda selalu berak merata? Guna je bahan ni confirm tak buat dah..

Memang stres kalau asyik kena basuh kencing dan tahi kucing bersepah-sepah dekat halaman rumah. Macam-macam dah cuba seperti letak air merah dalam botol tetapi tetap juga tidak berjaya. Adoi!

Jadi, hari ini jom kita tengok satu petua yang dikongsi oleh Zuriaty Musa sehingga mendapat 2.3 juta tontonan. Nampaknya mesti menjadi tu kan? Boleh la cuba untuk elakkan pencemaran bau di kawasan rumah.

Memang stres kalau asyik kena basuh kencing dan tahi kucing bersepah-sepah dekat halaman rumah. Macam-macam dah cuba seperti letak air merah dalam botol tetapi tetap juga tidak berjaya. Adoi!

Jadi, hari ini jom kita tengok satu petua yang dikongsi oleh Zuriaty Musa sehingga mendapat 2.3 juta tontonan. Nampaknya mesti menjadi tu kan? Boleh la cuba untuk elakkan pencemaran bau di kawasan rumah.

PETUA ELAK KUCING BERAK & KENCING MERATA, SEMBUR NI
Bahan-bahannya pun mudah sahaja. Tak sampai 5 minit proses pembuatannya. Boleh terus sembur!

Bahan-bahan:

Dua labu bawang putih
3 hingga 4 batang serai

Kucing anda selalu berak merata? Guna je bahan ni confirm tak buat dah..

Cara-caranya:

1. Hiris dan kisar semua bahan di atas.
2. Tapis dan ambil airnya. Sembur di tempat yang kucing selalu berak atau kencing.

 

@zuriaty_musa Ada peminat kucing tak kat sini? #peminatkucingmalaysia #oyennakal #tahukahanda ♬ Relaxing Japanese-style piano song inviting nostalgia – Akiko Akiyama

Berita Lain:

Roti canai janda muda umur 27 tahun ini laris macam goreng pisang panas

2 tahun bertahan dari diserang penyakit ini, akhirnya Mimi Lana tewas juga..

KWSP komen isu terbaru i-Lestari, i-Sinar dan i-Citra, beri kebajikan kepada ahli