Kawal lalulintas sambil dukung bayi, aksi polis wanita ini curi tumpuan

Kawal lalulintas sambil dukung bayi, aksi polis wanita ini curi tumpuan

Kawal lalulintas sambil dukung bayi, aksi polis wanita ini curi tumpuan. Tular baru-baru ini seorang polis trafik wanita membawa anaknya yang berusia 5 bulan untuk bertugas ketika menjaga aliran trafik di jalan raya.Polis Wanita Terpaksa Jaga Lalu Lintas Sambil Mendukung Anaknya Yang Masih Kecil.

Konstabel polis yang dikenali sebagai Priyanka berkenaan mendedahkan pada pagi kejadian, dia terlewat untuk datang bertugas mengawal aliran trafik yang sepatutnya bermula pada pukul 8 pagi, lapor akhbar The Indian Press.

Bawa anak sewaktu bertugas

Mernurut Priyanka, dia terpaksa membawa anaknya bersama kerana tiada orang yang boleh menjaga bayinya di rumah memandangkan suami dan keluarga mentuanya berada di daerah lain.

“Selalunya saya mendapat tugasan di kawasan berhampiran rumah tetapi pada pagi itu, ketua memberikan arahan untuk mengawal trafik di persimpangan yang agak jauh.Polis Wanita Terpaksa Jaga Lalu Lintas Sambil Mendukung Anaknya yang Berusia 5 Bulan.

Kawal lalulintas sambil dukung bayi, aksi polis wanita ini curi tumpuan

“Saya tidak boleh meninggalkan anak tapi dalam masa sama, kerjaya saya juga penting. Jadi, saya mengambil keputusan untuk membawanya bersama,” ujarnya.

Bangkitkan kemarahan, tuntut pusat jagaan kanak-kanak

Menjengah ke Twitter, rakaman video tersebut telah menimbulkan kemarahan orang ramai yang menuntut agar sebuah pusat jagaan kanak-kanak dibuka secara percuma buat polis wanita.Polis Wanita Terpaksa Jaga Lalu Lintas Sambil Mendukung Anaknya yang Berusia 5 Bulan

Susulan kejadian itu, Ketua Pengarah Polis Chandigarh, Sanjay Baniwal memuat naik kenyataan di Twitter memberitahu bahawa anggota polis itu baru sahaja kembali bekerja selepas cuti bersalin selama enam bulan.

“Pihak kami akan membuat pertimbangan menukar jabatan anggota tersebut jika dia membuat permohonan secara rasmi,” jelasnya.

BACA:

Peniaga nasi lemak tak tahan tengok pelajar asyik kira duit syiling, ini pesanan beliau

Rizab Kedah RM600 juta : Data mana MB pakai?

Dihina rumah hampir roboh, wanita ini tetap rasa bahagia