Bingit telinga dengar jiran masak pakai kuali, “nak ajak kita perang ke apa?”

Bingit telinga dengar jiran masak pakai kuali, “nak ajak kita perang ke apa?”

Korang yang selalu masuk dapur memasak ni pernah tak terfikir macam ni; “sedapnya bau jiran sebelah, masak apa lah agaknya tu..”, ataupun setiap kali nak masak je mesti jiran ajak ‘perang’ kuali sekali. Dia pun sibuk nak masak juga time tu!

Kadang-kadang bila memasak ni kita tak sedar kuali tu bunyi terkuat ke, tumbuk cili riuh setaman ke, atau bau tumisan tu menusuk ke hidung jiran tetangga, ya dak?

@lukes_rusli Dia marah aku ke ? . Kalau #fyp kasi tahu yea #kaklongkosmetik #tiktokmalaysia #tiktokindonesia #fypシ #foryoupage #fypdonggg #viral #2022 #fy ♬ original sound – lukes_rusli

Macam perkongsian daripada abang ni, sedang elok dia memasak jiran tetangga ajak ‘berperang’ kemain bunyi kuali tak nak kalah!

Perkongsian daripada @lukes_rusli menerusi akaun peribadi TikToknya ini telah berjaya buat ramai yang terhibur apabila jiran rumahnya seakan memerli bunyi kualinya ketika memasak!

“Dia marah aku ke?”

Melalui video perkongsian itu, bunyi ketukan kuali yang dipercayai dari rumah jirannya itu dah macam bunyi persembahan tarian singa!

Jika dilihat melalui ruangan komen posting ini, ramai yang terhibur dengan respon darinya terhadap gelagat jiran itu!

Siapa sangka, video berdurasi 25 saat ini telah berjaya menghiburkan seramai 217.2 ribu penonton dalam masa sehari sahaja!

Min nasihatkan lain kali awak lepas masak tapau lah sikit bagi dekat jiran…berperang secara sihat ya. Gituuuu!

Berita Lain:

Pengurus akui Tangmo Nida ditolak jatuh dalam air selepas tengok cctv

Kecoh restoran popular ni jual sotong goreng RM100 seekor

Kucing anda selalu berak merata? Guna je bahan ni confirm tak buat dah..